Dottie West - It Just Takes Practice

Jag är en tönt. Som vanligt så sitter jag i bussen nu. Det börjar bli både tråkigt och ointressant att skriva på bloggen varje dag att jag sitter på bussen. Men hur som helst så var det inte riktigt de jag skulle skriva. Jag har varit uppe på sjukhuset idag och tränat inför praktiken nästa vecka. Vi har fått bädda, borsta tänderna på varndra, tvättat en provdocka och lite annat smått och gott. Men det som jag tyckte var absolut roligast idag var att ta puls, blodtryck och temp. För att då känner man att man gör något av nytta, något betydelsefullt.

Jag tycker att det ska bli jättespännande att vara på ett äldreboende. Men samtidigt är jag så otroligt nervös. Jag har aldrig någonsin varit ute i äldrevården förut. Jag har aldrig matat någon ännu mindre har jag tvättat en annan människa. Men jag tror att dessa tre veckor kommer vara betydelsefulla för framtida yrken. Även om de inte är just äldrevård jag vill vara inom men endå.


Kommentarer
Postat av: sofi

jag har då praktiserat inom äldevården :P hoppas du inte får dom mest demanta patienterna, roligare när dom är lite klara i huvudet :P

2009-09-24 @ 17:57:59
URL: http://badisgood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0